Як батькам поговорити з дитиною про небезпечні квести, ігри і не спровокувати цікавіть?

Чому іде хвиля про небезпечні ігри і квести?

Тому що всі ми маємо підвищений рівень тривоги через війну.

Тривога під час такої ситуації в країні –нормальне явище.

Але підсилення і нагнітання ситуації до паніки – не нормально і шкідливо.

Це дзвінок про можливу небезпеку.

Привід звернути увагу, якщо віртуальному життю дитини не надавалось належної уваги.

Потрібно взяти на замітку, подумати поспостерігати за своєю дитиною, підібрати необхідний час для розмови.

Як поводитись батькам у ситуації, коли в соціальних мережах з’явилисьгрупи, де дітей можуть схиляти до самогубств?

На жаль, до ігор ставлення у дорослих виявляється у крайнощах. Спочатку нічого не регулюється, а потім, як дізнались про небезпеку, - все заборонити. Крайнощі не подіють адекватно, навпаки, викличуть опір і ще більшу цікавість. Дитина перестане говорити про свої думки дорослим і шукатиме розуміння десь, але не вдома.

Що НЕ потрібно робити батькам:

1. Заборонити користуватись інтернетом, соціальними мережами. Це викличе опір в дитини і вона перестане ділитись думками.

2. Розпитувати дитину чи не знає вона про ігри (говорити назву). Адже після такого запитання може з'явитися бажання пошукати. Навіть якщо до цього дитина нічого не знала про ігри.

Що потрібно робити:

1. З дітками молодшого шкільного віку розмовляти про те чи є в неї уявлення, що люди всі різні. Що є добрі і погані, які можуть вчинити зле дитині. Ігри створюють люди і вони можуть пропонувати погані речі. Як ти розрізниш де погане, а де хороше? Які погані речі тобі можуть запропонувати?

Як ти розрізниш? Необхідно звертатись до тата і мами, якщо сумніваєшся або не знаєш.

2. З дітьми старшого віку побудова бесіди залежить від стосунків між ними і батьками. І надмірна опіка і відсутність її викликають ускладнення. Важливо дотримуватись і відчувати баланс.

Найкращий шлях профілактики:

1. Розвиток інтересів дитини поза інтернетом, в реальності. Поступово залучати до різноманітних настільних ігор: доміно, монополія, шашки та інших (їх є безліч в залежності від інтересу дитини та батьків). Робити це не стрімко, а поступово. Щоб відбулась взаємозаміна. Згодом залучати до спортивних ігор.

2. Збереження довіри у стосунках, контакту, для того, щоб дитина бачила в батьках джерело допомоги в складних ситуаціях, довіряла. Подумайте над тим, що дитині подобається, наскільки вона має сталий інтерес? Якщо не має, то скільки ви зробили пропозицій спробувати щось нове, і ще раз, і ще раз? Не обов’язково гуртки чи секції. Це може бути будь-яка справа, яку ви з дитиною робите РАЗОМ (приготування їжі, наведення чистоти в оселі, спільний перегляд фільмів, підготовка до свят і т. д.).

3. Розмовляти з дитиною про її відчуття, думки, досягнення (особливо перед сном). Покарання здійснювати згідно з домовленостями (щоб розвивати волю, а не принижувати).

4. Запитуйте: «А чи хтось розповідав тобі про ігри, які не тільки на екрані відбуваються, а виходять за межі, в реальному житті щось треба робити, і що ти думаєш про це?».

5. Не кажіть: «Ти ж мені зразу скажи, якщо хтось таке буде пропонувати». Скажіть: «А що ти зробиш, якщо тобі таке запропонує хтось?».

На жаль, на всі випадки не існує однакових порад.

Основний обов’язок батьків – відповідати за життя дитини.
Будьте уважними до своїх дітей.

/Files/images/psiholog/коли звертатися.jpg


/Files/images/psiholog/батьки першокласників.jpg


/Files/images/psiholog/десять кроків.jpg


/Files/images/psiholog/насильство1.jpg

/Files/images/psiholog/насильство2.jpg

/Files/images/psiholog/насильство3.jpg


Рекомендації для батьків

Якщо Вашій дитині не надають перевагу в класі однолітки

Спочатку потрібно вияснити причину, яка може бути в самій дитині. Дуже часто сама дитина своєю незвичайною (неприйнятою в даному колективі)поведінкою (як природне бажання звернути на себе увагу), негативною установкою на спілкування з однолітками, ворожим ставленням, підозріливістю може провокувати подібне ставлення до себе. Спрямовуйте дитину до навчання, так вона зможе підвищити власний авторитет в очах однолітків. До речі, крім гарних оцінок, авторитет можна заробити й іншими досягненнями: у спорті, творчості і т. п. Займаючись в гуртку чи секції, ваша дитина знайде собі там приятелів і друзів. Це підтримає її в розумінні, що вона хороша та з нею хочуть товаришувать. Вчіть дитину бачити позитивне в людях, вміти пробачати недоліки. В колективі обов’язково є діти, які підтримують дитину, і є ті, які займають нейтральну позицію. Нехай дитина спробує здружитись з ними, або хоча б почати спілкуватись. Міжособистісні відносини в дитячому колективі змінюються, часто діти, внаслідок внутрішніх змін, з тих, кому не надають перевагу стають соціометричними “зірками”, часто завойовують авторитет в класі.

Якщо ваша дитина не виявляє зацікавленості до навчання

То спершу треба з‘ясувати, чим іншим цікавиться син чи донька. Це важливо знати, щоб виховувати пізнавальні інтереси на основі вже наявних та запобігти нерівномірному розвитку інтересів або визначити пріоритетні напрямки в навчанні. Багато дітей не встигають у навчанні, їм не подобається вчитися тому, що батьки не виявляють інтересу до їхніх навчальних занять, не перевіряють, як вони виконують домашні завдання, чим займаються у вільний час. Причина може ще полягати в тому, що дитина не розуміє і не встигає вивчати шкільну програму разом з однокласниками. Деяким батькам в це важко повірити, але коли дитина бачить, що вона не така швидка чи розумна як друзі, психологічно відчуває стрес, який призводить до стандартного «не буду робити!». Вихід з даної ситуації один — допомагати дитині справлятися з обсягом домашньої роботи і займатися додатково. Самостійно ви будете робити це чи ні — вирішувати вам. Зацікавити дитину черпати знання заради самих знань. Ті батьки, яким вдається це, надзвичайно мудрі і по-справжньому думають про майбутнє дитини. Вони розуміють, що дитина щодня повинен бути готовий відкривати світ для себе заново. Зараз - самостійно, потім - зі своїми дітьми. Будинки, де є такі сім'ї, наповнені живим спілкуванням - обговоренням книг, фільмів, суперечками і душевними розмовами. Позитивний приклад. Дитині важливо бачити, що і мама, і тато весь час вчаться чогось і вміють отримувати задоволення від цього, тоді їй самій захочеться наслідувати їх у всьому. Не лінуйтеся розвивати дитину, водити її на виставки, в музеї, на концерти, і обов'язково обговорюйте побачене. Не дайте дитячому цікавості згаснути - і дитині легше буде перенести цей інтерес на навчання. Цей процес в такому випадку відбудеться сам по собі. Захопленість комп’ютерними іграми та інтернетом. Це найбільш поширена причина неуспішності і небажання вчитися у сучасних дітей. Зацікавити шкільними предметами дитини набагато складніше, ніж захоплюючими іграми і безліччю розваг на просторах Інтернету. Тим не менш, батькам варто пошукати щось корисне і потрібне у навчанні і розповісти про це дитині, тим самим підвищивши його мотивацію.

Кiлькiсть переглядiв: 140

вул. Набережна, 118,
07540, Київська обл., м. Березань,
Україна

Дата останньої зміни 12 Жовтня 2017

Фотогалерея